သို႔ေသာ္ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းတြင္ မညီမၽွမႈမ်ားဟူသည္ ရွိ၏။ ထိုမညီမၽွမႈ မ်ားမွ ကင္းလြတ္ၿပီး လူ႕အသိုင္းအဝိုင္း တစ္ရပ္လုံး အလြန္အကၽြံဆင္းရဲျခင္းမရွိမွ ငတ္မြတ္ျခင္းေဘးမွ ခ်မ္းသာရာ ရၾက မည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္မွာလည္း စပါးဆန္ေရထြက္ဖို႔၊ လုံေလာက္စြာထြက္ ဖို႔ လိုလိမ့္မည္။ ပိုက္ဆံရွိလ်က္ စပါး ဆန္ေရ အထြက္နည္းလၽွင္၊ ရွားပါးလၽွင္ ငတ္ႏိုင္၏။
ကိုယ္ေတြ႕ကိုေဖာ္ျပရလၽွင္ ၁၉၆၇-၁၉၆၈ ခုႏွစ္ ကၽြန္ေတာ္ နမၼတူ-ေဘာ္ တြင္းမိုင္းမွာ အလုပ္လုပ္ေနစဥ္ကျဖစ္ သည္။ ဇနီးသည္က ေဘာ္တြင္း အလယ္ တန္းေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းအုပ္၊ သမီးေလး ႏွစ္ေယာက္ရၿပီ။ တစ္ေန႔တြင္ အိမ္မွာ စားရင္းေသာက္ရင္း စုမိေသာ မမ်ား လွသည့္ဆန္ ပိုးထိုးသည္ကိုေတြ႕သျဖင့္ သူက ႏြားစာအျဖစ္ ႏြားႏို႔သည္ ေဂၚရခါး မိသားစုကို ေရာင္းလိုက္သည္။ ေနာက္ေန႔ တြင္ တစ္ေန႔တစ္မိသားစု ဆန္တစ္ျပည္ ႏႈန္း ထုတ္ေပးေနေသာ သမဝါယမဆိုင္သို႔ အိမ္ေဖာ္မေလးအား တန္းစီဝယ္ယူေစ သည္။ သူဝယ္လာေသာဆန္က ပြဆုပ္ ဆုပ္ ညစ္ပုပ္ပုပ္ႏွင့္၊ စားေနက် ဧည့္မထ ဆန္ႏွင့္မတူ။ ခ်က္ေသာအခါ အက်က္ ျမန္၏။ စားေသာအခါ အနံ႔ေတာ့မရွိ၊ ဖြယ္တယ္တယ္ႏွင့္၊ ဆန္အရသာမေပၚ။ ဘာဆန္ေခၚသလဲေမးၾကည့္ေသာအခါ ဝက္ပင္စားရန္ျငင္းဆန္သည့္ "ျပဳပ္ဆန္'' တဲ့။ အခ်ိဳ႕ကေျပာသည္ ''ပုပ္ဆန္''တဲ့။ ထမင္းၾကမ္းက်န္လၽွင္ မာေတာင့္ခဲေန ၏။ လက္ထဲမွာရွိသမၽွေငြျဖင့္ အျခားဆန္ ဘယ္မွာမွရွာမရ။ နမၼတူမပါ၊ ေဘာ္တြင္း-က်ားစခန္းရွိ အရာရွိ ၂၅ ဦး၊ အလုပ္သမား ၂၅၀၀ ဦးခန္႔ႏွင့္ မိသားစုဝင္ လူဦးေရ တစ္ေသာင္းခန္႔ ဒါကိုပဲ သုံးေလးလ စားခဲ့ ရသည္။ ျပဳပ္ဆန္သာမရလၽွင္ အငတ္ႀကီး ငတ္ရမည့္ကိန္း။
အီသီယိုးပီးယားႏွင့္ အာဖရိက ဆဟာ ရေဒသတြင္ ၾကားရဖူးသည့္ အငတ္ေဘး ႀကီးမ်ိဳးေတာ့မဟုတ္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ငတ္၍ ေသသူမရွိေသာ္လည္း ထမင္းနပ္ မွန္ေအာင္ မစားရသူမ်ား၊ အာဟာရ အနည္းႏွင့္အမ်ားဆိုသလို ခ်ိဳ႕တဲ့ေနသူမ်ား၊ ယေန႔ထက္တိုင္ ရွိေနသည္။ သည္လို ကိစၥ ေဘးဥပဒ္မ်ားမွ ကင္းေဝးႏိုင္ဖို႔ တစ္ခ်က္ႏွင့္တစ္ခ်က္ အခ်င္းခ်င္း တည္မွီ ေနသည့္ က်န္ ၁၅ ရပ္ေသာ ပန္းတိုင္မ်ား ကိုလည္း လွမ္းကိုင္ၿပီးသား ျဖစ္ရေပ လိမ့္မည္။
အငတ္ေဘးကို အဆုံးသတ္ေရး
''ဆင္းရဲမြဲေတျခင္း(ယင္း၏ ေနာက္ ဆက္တြဲ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း) ေဘး ဒုကၡမွ ကင္းေဝးျခင္း၊ ဤကမၻာၿဂိဳလ္ သန္႔ ရွင္းက်န္းမာျခင္း၊ စစ္မဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ အားလုံးတူမၽွစြာ ပါဝင္ခြင့္ရွိေသာ လူ႕ေဘာင္ လူ႕အရပ္ျဖစ္ျခင္းစသည့္ အေၾကာင္း အခ်က္တို႔သည္ အားလုံးအတြက္ ဘ၀ အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ေသာ အေျခခံအုတ္ ျမစ္မ်ားျဖစ္သည္''ဟု ကမၻာ့ကုလသမဂၢ၏ လက္ရွိ အေထြေထြအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ မစၥတာ အန္တိုနီယာ ဂူတားရက္စ္က ေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ား ၂၀၁၇ အစီရင္ခံစာ (2017 SDG Report)တြင္ ဥဒါန္းၾကဴး အမွာစကားပါးထားသည္။
အစီရင္ခံစာပါ ရည္မွန္းခ်က္ (၂)၏ ေခါင္းစီးအရွည္ႀကီးမွာ ''အငတ္ေဘး အဆုံးသတ္ေရး၊ အစာေရစာ ျပည့္၀လုံၿခဳံ ေရး၊ အာဟာရပိုမိုေကာင္းမြန္ေရး၊ စိုက္ ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးအလုပ္မ်ား ေရရွည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ ျမႇင့္တင္ေရး''ဟူ၏။
ရည္မွန္းခ်က္(၂)က ၫႊန္းဆိုသည္မွာ လူသား၏ အေျခခံအက်ဆုံး လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္သည့္ အာဟာရဓာတ္ အျပည့္အဝပါၿပီး က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျပဳေသာ အစားအစာမ်ားကို လူတိုင္း လက္လွမ္း မီရရွိႏိုင္ေရး ျဖစ္သည္။ အငတ္ျပႆနာ ေျဖရွင္းေရးဆိုသည္မွာ အစာေရစာထုတ္ လုပ္မႈ ပိုမိုတိုးတက္လာ႐ုံမၽွျဖင့္ မလုံ ေလာက္ေခ်။ ေခ်ာေမြ႕စြာအလုပ္လုပ္ေန ေသာ ေဈးကြက္မ်ား၊ ပိုင္ဆိုင္မႈအငယ္စား ေတာင္သူမ်ားအတြက္ ဝင္ေငြတိုးပြားေရး၊ နည္းပညာႏွင့္ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ရန္ေျမ တူမၽွစြာ လက္လွမ္းမီေရး၊ တိုးခ်ဲ႕ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳႏိုင္ေရးစသည့္ အခ်က္မ်ားသည္ ႀကံ႕ခိုင္ရွင္သန္ၿပီး ထုတ္လုပ္အားေကာင္း ေကာင္းျဖင့္ အစာေရစာ ျပည့္စုံလုံၿခဳံေရး ကို စြမ္းေဆာင္ေပးေသာ ေတာင္သူလုပ္ ငန္းမ်ားတြင္ အေရးပါလွေပသည္။
၂၀၁၇ ခုႏွစ္ အက္စ္ဒီဂ်ီအစီရင္ခံစာပါ အငတ္ေဘးမွကင္းေဝးေရးဆိုင္ရာ အေျခ အေနအရပ္ရပ္မွာ ကမၻာႏွင့္အဝန္း အာဟာရ ျပည့္စုံမႈ မရွိသူတို႔၏ အခ်ိဳးအစား ၂၀၀၀-၂၀၀၂ တြင္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၁၄-၂၀၁၆ တြင္ ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔ က်ဆင္း ခဲ့သည္။ လူဦးေရအားျဖင့္ ၂၀၁၄-၂၀၁၆ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ရွိခဲ့ေသာ ကမၻာတစ္ဝန္း လုံး အာဟာရမျပည့္စုံသူ ၇၉၃ သန္း ျဖစ္ၿပီး ယင္းကိန္းဂဏန္းသည္ ၂၀၀၀-၂၀၀၂ အတြင္းက သန္းေပါင္း ၉၃၀ ရွိခဲ့ရာမွ က်ဆင္းလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
၂၀၁၄-၂၀၁၆ ႏွစ္မ်ားတြင္ အာရွတိုက္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ဆဟာရကႏၲာရတစ္ပိုင္း ျဖစ္ေသာ အာဖရိကတိုက္တြင္ အာဟာရ ျပည့္၀စြာ မစားေသာက္ႏိုင္သူဦးေရမွာ ကမၻာ့လူဦးေရ ၏ ၆၃ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္။
၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ မွန္းေျခအားျဖင့္ ၁၅၅ သန္းမၽွေသာ အသက္ငါးႏွစ္ေအာက္ ကေလးသူငယ္မ်ားသည္ ႀကီးထြားႏႈန္း ေႏွးၾကသည္ (ယင္းတို႔အသက္အ႐ြယ္ တြင္ရွိရမည့္ အရပ္ထက္ ပုၾကသည္)။ ၅၂ သန္းသည္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ တုံ႔ဆိုင္း ေနၾကသည္။ (သူတို႔၏ အရပ္အျမင့္ အတြက္ ရွိရမည့္ ကိုယ္အေလး ခ်ိန္ထက္ ယုတ္ေလ်ာ့ေနသည္)။ ကမၻာႏွင့္အဝန္း အရပ္ပုႏႈန္း ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ တြင္ ၃၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ၂၃ ရာခိုင္ႏႈန္းသို႔ က်ဆင္းသြားသည္။
စီးပြားေရးပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရအဖြဲ႕ (OECD)၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအကူ အညီေပးေရးေကာ္မတီ(DAC)က အပိုင္း လိုက္ခြဲေဝေပးေသာ အေထာက္အပံ့ေဝစု ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ာ၏ အလည္ပိုင္းတြင္ လယ္ယာက႑အတြက္ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္း သို႔ က်ဆင္းသြားခဲ့သည္။
မည္သူေတြ အငတ္ေဘး ပိုႀကဳံရတတ္ သနည္း
ရာသီဥတုဒဏ္၊ ေရာဂါဘယဒဏ္၊ စစ္မက္ျဖစ္ပြားမႈဒဏ္၊ လူမႈေရးခြဲျခား ဆက္ဆံမႈဒဏ္ခံရႏိုင္ဖြယ္ အမ်ားဆုံးရွိသူ မ်ားရွိသည္။ ထို ထိလြယ္ရွလြယ္ျဖစ္သူ မ်ားတြင္ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ လူငယ္မ်ား၊ အိုႀကီးရင့္မ ဘိုးဘြားအ႐ြယ္ ရွိသူမ်ား၊ ကိုယ္လက္အဂၤါ ခ်ည့္နဲ႔ခ်ိဳ႕တဲ့၍ မသန္ စြမ္းသူမ်ား၊ အနာေရာဂါစြဲကပ္ထား သူမ်ား၊ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ခဲ့သူ တိုင္း ရင္းသားမ်ား၊ ႏိုင္ငံတြင္း စစ္ေရွာင္စစ္ေျပး ဒုကၡသည္မ်ား၊ ျပည္ပမွ ဝင္ေရာက္ခိုလႈံ လာသူမ်ားပါဝင္သည္။ ယင္းတို႔၏ စာရင္း ႏွင့္ အေျခအေနကို တိတိက်က် မသိရွိ ျခင္းသည္ ယင္းတို႔၏ ဆင္းရဲပင္ပန္းမႈ အေျခအေနကို ပိုဆိုးေစသည္။ အစာေရစာ ျပတ္ေတာက္ကာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း ေဘးႀကဳံရၿပီဆိုလၽွင္ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းက မကူလၽွင္ အဆိုး႐ြားဆုံးအေျခအေနသို႔ ေရာက္ကုန္၏။
သာမန္အားျဖင့္ ျမန္မာျပည္သည္ ဆန္ေရစပါး အလြန္ေပါမ်ားေသာ ႏိုင္ငံ ျဖစ္၏။ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ၿပီး လက္ဝါး ႀကီးအုပ္ ပိုင္ဆိုင္ေရာင္းဝယ္မႈမရွိေသာ စီးပြားကုန္သြယ္စနစ္တြင္ လူ႕သဘာ၀ အေရာင္းလိုက္-အဝယ္လိုက္ (Supply and Demand Principle) သေဘာ အတိုင္း ကုန္စည္ႏွင့္ေငြ စီးဆင္းလႈပ္ရွား မည္ဆိုလၽွင္၊ ဤသေဘာသဘာ၀၏ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းမ်ားကို လွည့္ပတ္ကစား ျပတ္ေတာက္ေစျခင္း မရွိလၽွင္ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈမရွိ (သို႔မဟုတ္ နည္းပါး)၊ အလုပ္လက္မဲ့နည္းပါး၊ ကုန္စည္မ်ား လည္း ျပည္သူ႕လက္ဝယ္သို႔ လိုသေလာက္ ေရာက္ေနမည္ျဖစ္၍ ျပည္သူအမ်ား ဆင္းရဲစရာမရွိ၊ ငတ္စရာ ျပတ္စရာ အေၾကာင္းမရွိေခ်။ ျမန္မာျပည္လို စိုက္ ပ်ိဳးေျမကလည္းေပါ၊ သာမန္အားျဖင့္ မိုးေရႏွင့္ ဆည္ေရလည္း ေပါေပါမ်ားမ်ား ရႏိုင္ေသာႏိုင္ငံတြင္ အထက္တစ္ေနရာ တြင္ ဆိုခဲ့သလို အငတ္ေဘးႀကဳံစရာ မဆို ထားဘိ၊ အလြန္အမင္း ဆင္းရဲစရာပင္ မရွိေခ်။
ဘာေတြေရွာင္၊ ဘာေတြေဆာင္ရမည္နည္း
စိုက္ပ်ိဳးေျမေပါေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူဦးေရ တိုးလာသည္ႏွင့္အမၽွ ဘာ့ေၾကာင့္ စိုက္ပ်ိဳးေျမ မတိုးႏိုင္ရသနည္း။ စာရင္း ဇယားလည္း အတိအက်မရွိ၊ တိုးသည္ လည္းမသိ၊ ေလ်ာ့သည္လည္းမသိ။ အတိ အက် မသိျခင္းကို ေျပာျခင္းပါ။ စင္စစ္ ယုတ္ေလ်ာ့ကုန္တာ ေသခ်ာသည္၊ ကိန္း ဂဏန္းျပန္တမ္းရွိဖို႔၊ ျပည္သူတို႔ သိဖို႔ ေကာင္းသည္။
စိုက္ပ်ိဳးေျမ ယုတ္ေလ်ာ့သြားတာ ေသခ်ာသည္ဟု ဘာ့ေၾကာင့္ေျပာႏိုင္ သနည္း။ လယ္ေျမယာေျမ၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ ေတြ ခ႐ိုနီလက္ထဲ၊ မဆိုင္သည့္ လူေတြ လက္ထဲေရာက္၊ အသုံးခ်ျခင္းက မထိ ေရာက္၊ ဘာအလုပ္မွမျဖစ္။ အခ်ိဳ႕မ်ားဆို သိမ္းသည့္အေၾကာင္းကိုက လယ္စိုက္ရန္ တဲ့၊ အကြက္႐ိုက္ေရာင္းစားရန္တဲ့၊ အခ်ိဳ႕ က ေျမသိမ္းခံလယ္သမားကိုပင္ သီးစား ခ်လိုက္ေသး၏။ စီးပြားတိုးတက္ဖြံၿဖိဳး ေရး၊ သီးႏွံအထြက္တိုးေရး၊ စားေရရိကၡာ လုံၿခဳံေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဆိုတာ ဒါလားမသိ။ စိုက္ပ်ိဳးေျမဧရိယာ ေလ်ာ့က် ေစေသာ၊ ဆုတ္ယုတ္ေစေသာ အလုပ္မွန္ သမၽွကို ေသခ်ာေပါက္ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရ လိမ့္မည္။ လုပ္ၿပီးခဲ့သည့္ အမွားမ်ား ကိုလည္း အလ်င္အျမန္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေရး လႊတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတို႔က အျမန္လုပ္ဖို႔လိုသည္။
စိုက္ပ်ိဳးေျမဆုံး႐ႈံးရျခင္းႏွင့္ သီးႏွံ အထြက္ထိခိုက္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္း အခ်ိဳ႕ျဖစ္ေသာ ေရႀကီးေရလၽွံျခင္း၊ ျမစ္ အထက္ပိုင္း ေက်ာက္မ်က္၊ ေ႐ႊလုပ္ငန္း စသည္တို႔ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သစ္ ေတာျပဳန္းတီးမႈေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျမစ္အလယ္အေၾကပိုင္း ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား တြင္ သဲႏုန္းပို႔ခ်မႈ အထူးမ်ားျခင္းေၾကာင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းၾကမ္းျပင္ ျမင့္တက္သျဖင့္ ဧရာ၀တီ၊ ခ်င္းတြင္းစေသာ ျမစ္ႀကီးမ်ား ၏ ကမ္းနဖူးမ်ား ၿပိဳပ်က္ၿပီး အိမ္ေျခယာ ေျမ၊ လယ္ေျမမ်ား ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးျခင္း စေသာ သဘာ၀ႏွင့္ လူ႕ဒဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္ သည့္ ေဘးရန္မ်ားမွ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းျခင္းစေသာ အလုပ္မ်ားကို ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္း လုပ္ကိုင္ျခင္း၊ လယ္ယာ ေျမနယ္မ်ားတြင္ ေရစီးေရလာပ်က္ယြင္း မႈမ်ားကို မလုပ္ျခင္း၊ ျဖစ္ခဲ့လၽွင္လည္း အျမန္ေျဖရွင္းေပးျခင္းစေသာ အလုပ္ မ်ားကို အစိုးရက ဦးစီးဦး႐ြက္ျပဳကာ စီမံခန္႔ခြဲ လုပ္ေဆာင္ရပါလိမ့္မည္။
လယ္ယာစီးပြား စီမံခန္႔ခြဲမႈကို ေခတ္မီ စက္မႈလယ္ယာစနစ္သို႔ ေျပာင္းလဲေရး ဟူသည္ လယ္သမားတို႔၏ ပုဂၢလိကလုပ္ အား၊ လူႏွင့္ေျမသယံဇာတ၏ ထုတ္လုပ္မႈ စြမ္းအား (Productivity of Men and Land)ကို တိုးတက္ေအာင္ စီမံႀကံေဆာင္ လုံးပန္းႏိုင္ပါမွ တန္ကာက်မည္၊ သည္ အလုပ္တြင္ အစိုးရက လယ္သမားအား မ်ားစြာ ကူညီပံ့ပိုးရလိမ့္မည္။
လယ္ယာသမားအား သူ႕လုပ္ငန္း အတြက္ အလြန္နည္းေသာ အတိုးႏႈန္းမ်ား ႏွင့္ ေရတိုေရရွည္ ေငြေခ်းယူပိုင္ခြင့္ ရွိေစရမည္။ ပုဂၢလိကပိုင္ မိုက္က႐ိုဘဏ္မ်ားကို
အစိုးရဘဏ္ႏွင့္ အာမခံလုပ္ငန္းအား ေကာင္းစြာယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ေပးရမည္၊ အားေပး ရမည္။ လယ္သမား၏ အသိအတတ္ပညာ
ပိုင္းကို ျမႇင့္တင္ေပးရမည္။ မသိနား မလည္သူအျဖစ္ အစိုးရက အျမတ္မထုတ္ ရ၊ မည္သည့္ခ႐ိုနီႏွင့္ အျခားမည္သည့္ စီးပြားေရးသမားမၽွလည္း လယ္သမား အေပၚ လည္ပင္းနင္းအျမတ္မထုတ္ေစရ၊ သည္အေရး အေလးထား ဥပေဒျပဳကာ အစိုးရႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမ်ား (Government and Judiciary)က ဦးစီးကြပ္ကဲ မၽွမၽွတတ စီမံလုပ္ေဆာင္ ၾကရလိမ့္မည္။ ျမန္မာျပည္သူတို႔ အငတ္ ေဘး၊ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့သည့္ေဘးတို႔မွ ကင္းေဝးေစရန္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္သူ အေပါင္း ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာအျဖာျဖာ ျပည့္စုံလၽွက္ အငတ္ေဘးမွ ေဝးေဝးေရွာင္ ေအာင္ႏိုင္ၾကပါေစ။
-
ညီညီ(ေဘာ္တြင္း)
အတြဲ(၁၅)၊ အမွတ္(၄)
အစိုးရဘဏ္ႏွင့္ အာမခံလုပ္ငန္းအား ေကာင္းစြာယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ေပးရမည္၊ အားေပး ရမည္။ လယ္သမား၏ အသိအတတ္ပညာ
ပိုင္းကို ျမႇင့္တင္ေပးရမည္။ မသိနား မလည္သူအျဖစ္ အစိုးရက အျမတ္မထုတ္ ရ၊ မည္သည့္ခ႐ိုနီႏွင့္ အျခားမည္သည့္ စီးပြားေရးသမားမၽွလည္း လယ္သမား အေပၚ လည္ပင္းနင္းအျမတ္မထုတ္ေစရ၊ သည္အေရး အေလးထား ဥပေဒျပဳကာ အစိုးရႏွင့္ တရားစီရင္ေရးအပိုင္းမ်ား (Government and Judiciary)က ဦးစီးကြပ္ကဲ မၽွမၽွတတ စီမံလုပ္ေဆာင္ ၾကရလိမ့္မည္။ ျမန္မာျပည္သူတို႔ အငတ္ ေဘး၊ အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့သည့္ေဘးတို႔မွ ကင္းေဝးေစရန္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္သူ အေပါင္း ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာအျဖာျဖာ ျပည့္စုံလၽွက္ အငတ္ေဘးမွ ေဝးေဝးေရွာင္ ေအာင္ႏိုင္ၾကပါေစ။
-
ညီညီ(ေဘာ္တြင္း)
အတြဲ(၁၅)၊ အမွတ္(၄)